keskiviikko 28. heinäkuuta 2010

Anywhere else but here, right? Right??

Mulla ei oikeesti oo mitään hajua mistä nyt kirjoittaisin, yleensä mulla on reilu 2 päivää ennen kuin alotan niin uusi aihe mielessä mutta nyt ei ole mitään. Yritän aina kysyä teiltä mistä haluaisitte mun puhuvan, siis teiltä ihmisiltä olisi kiva saada ehdotuksia.
Tuli kyllä yksi asia mieleen.

Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen? Sitä ei koskaan tiedä. Mutta tässä yksi asia mihin uskottiin, saatta olla että olette kuulleet.
Limbo


 http://extremecatholic.blogspot.com/images/limbo-410x365.jpg



Ja ei en tarkota sitä "tanssi" tapaa jolla katsotaan kuinka paljon selkäsi venyy ja kuinka menet kepin alta. EI!
Suomalaiselta nimeltä Limbus, tykkään enemmän englanninkielisestä nimestä, limbo, siinä on parempi sävy.
Mikä on limbus siis limbo?
Minäpä kerron sinulle jotain limbo
sta. Keskiajalle jolloin kristinusko ja kirkko oli kaikki kaikessa ja elämä oli hiukka erilaisempaa kuin tänäpäivänä.. Hiukan.
Keskiajalle siis uskottiin että kastamattomat lapset joutuisivat helvettiin mutta ongelmana oli se että ihmiset alkoivat miettiä viattomien lasten puolesta ja huolestuivat asiasta. Onneksi olikin Tuomas Akvinolainen olemassa ja hän nopeasti vetäisi hatustaan että on olemassa semmoinen paikka kuin lasten limbo mihin ne kastamattomat vauvat joutuvat! Ei hätää ne ei joudu helvettiin! Ja ihmiset oli tyytyväisiä, kunnes 2007 tehtiin raportti Paaville Vatikaaniin jossa puhuttiin että kastamattomat lapset eivät joutuisi limboon TAI helvettiin vaan heillä olisi mahdollisuuksia tai toivoa taivaaseen. Ja Paavi hyväksyi sen..... Mutta se on vielä mysteeri mihin kastamattomat lapset menisivät, sillä se raportti oli vain TEORIA! Huppista.
MIKÄ ON LIMBO??
Hyvä on hyvä on, siinä oli vähän historiaa limbosta, mutta tässä on se mikä se periaatteessa on. Limbo on paikka mihin uskottiin kastamattomien lapsien ja vanhan testamentin hurskaiden ihmisten (silloinkuin Jeesus kuolisi he pääsisivät taivaaseen). Limbo oli paikka mistä ei päässyt pois, vähän niinkuin pehmustettu huone jossa on neljä seinää, ei ikkunoita ja ovi, sinulla ei ole tietoakaan missä ovi on. Limbo oli vankila josta ei päässyt pois olit vankina ikuisesti paikassa missä et halunnu olla. Ja uskon sen olevan pahempi kuin helvetti sillä helvetissä jotakin tapahtuisi vaikka kärisisitkin, mutta limbossa et tunne mitään ja voit vain odottaa. Seisoa paikoillasi ja odottaa. Ja se on pahempi rangaistus kuin se että jokin pirusarvinen heppu tökkisi minua selkään hiilihangolla. Sillä minä olen kärsivällinen ihminen tarvittaessa, mutta joskus se unohtuu ja en vain jaksa odottaa, yksi esimerkki on siitä että jos juna on myöhässä eikä mulla ole kiire mihinkään niin mua alkaa ärsyttää yli kaiken se että se juna on myöhässä! En halua tuhlata aikaa vaikka ei tarvitse mennä mihinkään.
Joskus vain tuntuu siltä että olen limbossa, vankina jossain yliluonnollisessa paikassa, kun ei ole mitään tekemistä ja olen yksin. Kyllä kuvaan limboa nyt tunteenakin. Sillä sitä käytetään tänäkin päivänä ihmisten lauseissa. Oletko itse huomannuta käyttäväsi sitä? En usko,
Noh kai tämä oli taas jotakin turhaa tietoa mutta hei, joka päivä oppii jotain uuta eikö?
:) peace
T. Yours Truly


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti