keskiviikko 1. joulukuuta 2010

I heard something, no wait I saw something, Oh shit its here!

Hellou freaks!

Keskiviikko on täällä ja mulla on melkein koko viikon kolme kysymystä jotka ovat vaivanneet mua. Ja ne liittyvät toisiinsa.
Mitä jos olisin sokea?

Mitä jos olisin kuuro?

Mitä jos olisin mykkä?
Enkä edes tiedä oikein että miksi. Ne ovat vain pyörineet päässä ja saanet mut miettimään et mitä jos olisinkin sokea/kuuro/mykkä. Ja tää blogiteksti periaatteessa vain käsittelee noita kolme kysymystä. Eikä kukaan ole siis kysynyt minulta tätä vaan tämä on ollut jotakin mitä olen halunnut jonkun kysyvän ja tässä vastaukseni.

Mitä jos olisit sokea?


Oikeastaan kaikkia näitä tilanteita tosi vaikeita kuvitella että itselleen kävisi koskaan näin mutta jos olisin sokea niin tuntuisin menettävän niin paljon kaikesta. Rakastan visuaalisuutta ja taidetta. Sokeana olisi tosi vaikeaa piirtää (ei kai?). Vaikka mä en edes usein piirrä mutta nykyään olen innostunut siitä. Mutta juuri eniten mua masentais etten näkisi luontoa tai muita ihmisiä, en edes itseäni enää. Mutta pisteiden lukeminen olisi tavallaan kiinnostavaa vaikka sekin rajottaisi minua. Sillä tuskin jokainen kirja maailmassa on käännetty pistekielelle ja silloin sokeat jäisimme tai jäävät tappiolle. Yksi asia olisi kuitenkin selvää jos minusta tulisi sokea? Alottaisin pianonsoiton, seuraisin Ray Charlesin jalanjälkiä.
(Ps Jos et tiedä kuka Ray Charles on niin häpeä ja katso randomtietofaktakorneri!)

Mitä jos olisit mykkä?

Itseasiassa tämä vaihtoehto olisi minulle ehkä mieluisin, jos siis pitäisi valita näistä kolmen aistin "poistamisesta" jokin. Tämä tuntuu jotenkin luontevammalta. Jos en näkisi tai kuulisi asioita niin tuntisin itseni hyvin turvattomaksi ja levottomaksi koko ajan. Ensimmäinen esimerkki on televisio, ei voisi katsoa sitä tai sitten voisi katsoa sitä muttei kuulla. Ja ilman televisiota kyllä voi elää mutta se on esimerkki! Ilman puhetta voisin yhtä hyvin elää. En tarvitse sanoja välittääkseni viestin jollekin ja muutenkin viittomakieli on myös pistekirjotuksen ohalla jännittävää omalla tavallaan. Kun voin kuulla ja nähdä niin se riittää minulle ja joskus ehkä toivonkin etten voisi puhua, olisi vain helpompi viittomakielellä sanoa mitä haluaa tai miettii.

Mitä jos olisit kuuro?

Totta puhuen vihaan kuuroutta. Sillä tasolla jos minä siis olisin kuuro, en siis vihaa kuuroja ihmisiä. Tämä on se jota en ikinä tahtoisi menettää kahdesta syystä! Musiikki ja muiden puheet. Musiikki on liian tärkeää minulle menetettäväksi, en pysty elämään ellen pysty kuuntelemaan musiikkia. Ja toinen asia oli se että en pystyisi elämään ellen tietäisi mitä muut ihmiset puhuisivat minulle. He voisivat sanoa mitä tahansa haluaisivat. Ja jos muut juttelisivat voisin vain olla mukana siinä, hymyillä ja nyökkäillä tietämättä yhtään mitään mistä he puhuisivat. Mykkänä tietäisin mistä he puhuisivat en ehkä voisi puhua niin monipuolisesti heille mutta kuulisin heidät. Eikä minun tarvitse kertoa kenellekkään sanoin että välitän heistä, osaan näyttää sen heille parhaiten ilman niitä.

Mitä mieltä itse olet? Olisitko mieluiten sokea, mykkä vai kuuro? Miksi?
Good night goodbye.

Matiaksen randomfaktatietokorneri! Haluuks joku keksiä tälle uuden nimen?

Tänään käymme läpi musiikkineroa nimeltään Ray Charles Robinson. Pianoa soittava lahja taivaasta soulille. Tämä on teille yleissivistystä. Ray Charles siis syntyi vuonna 1930 ja kuoli 2004 73-vuotiaana jättäen suuren perinnön musiikille ja hänen musiikkinsa piti huolta ettemme unohtaisi hänen nimeään. Saatatte ihmetellä mikä teki hänestä niin erikoisen ja suositun? No tietenkin hänen sävellyksensä ja myös se kiinnostava fakta että Ray oli sokea. Hän oli sokea mutta silti hän oli taitava pianonsoittaja ja säveltäjä. Ja toinen hauska fakta oli että hän oli myös 12 lapsen isä yhdeksän eri naisen kanssa. Huhu kertoo myös että hänellä olisi ollut naisystävä täällä Suomessakin vink vink. Jätän nyt teidät kuuntelemaan sellaista biisiä kuin Hit the road Jack! Take it away Ray
Hit teh road Jack!

http://www.soulsvilleusa.com/_images/content/ray_charles_smoking.jpg

Ps345 Suosittelen myös lämpimästi tsekkaamaan "Ray" elokuvan joka kertoo hänestä. Ok BYE1!

1 kommentti: