lauantai 23. huhtikuuta 2011

Top 10 elokuva trilogiaa. . . . Normaali otsikko?

On aika taas olla nörtti.



Makkiksen top 10 elokuva trilogiaa
Mitä voikaan sanoa elokuva trilogioista? Kun Hollywoodilla onnistaa kerran niin pakkohan sitä on toisenkin kerran kokeilla, mutta jos sekään ei riitä niin tehdäänpä sitten vielä kolmaskin elokuva sarjaan. Syntyy siis trilogia. Ja tässä on meikäläisen mielestä kaikkien aikojen parhaimmat elokuva trilogiat!
On aika taas puhaltaa pölyt pois ja kaivaa esiin vanhat hyvän ajan elokuvat, sillä nykyäänhän harvoin näkee elokuvia trilogioita. Ensinnäkin kuten taas kerran käydään läpi pari asiaa ennenkuin aloitan listan; 
1)Tämä on minun mielipiteeni ja teidän mielipiteenne ei merkitse minulle mitään
2) Tuo oli läppä paitsi se osa josta puhuin että mielipiteenne ei merkitse minulle mitään tai että tämä on minun mielipiteeni.
3) Minun lista minun säännöt
4) Napoleonin hevonen oli valkoinen
Lets get do it

10
Robocop

Tiedosto:Robocopdvd.jpg

Kukaan, siis ikinä joka ei ole nähnyt Robocopia tai Robocoppeja niin on missanut todella paljon just mahtavuutta. *Awesomemuutta! Sillä Robocoppiin muistuu mahtava yö jonka koin. . . Olen silti neitsyt, mutta tarkoitin sitä kuinka olin tiennyt etten saisi katsoa näitä elokuviani koska porukkani eivät pitäneet siitä, mutta sitten valvoin ja katsoin koko yön kaikki kolme elokuvaa.
Ja on vielä pakko mainita Robocop 1 alkukohtaus se on niin kultti kohtaus kun olla ja voi, jos et tiedä mistä puhun niin laitan linkin tuohon alle. Brutaalia
God damn linkki !
9
Die Hard

OKEI! No tota teknisesti ottaen tämä ei ole trilogia koska niitä on nykyään 4 osaa, mutta sääntö numero 1 tuola ylhäällä kertoo kaiken että tämä on MINUN LISTANI ja minä päätän että en ota tähän listaan sitä neljättä osaa. . Sori, vaikka se ei ole huono elokuva todellakaan!
Die Hard, siis se kuuluu minun jouluperinteeseeni katsoa tämä elokuva jouluna, ensimmäinen osa niistä siis.
Se on täydellinen jouluelokuva!
Toisen osan on ohjannut, Suomen oma poika Renny Harlin jos kukaan ei tiennyt? Eikö?
ja kolmannessa osassa on Samuel "Motherfucking* L Jackson. Legenda.
Jos ikinä päätätte hankkia jonkinlaisen paketin missä on toimintaelokuvia niin hankkikaa ihmeessä tämä. Eikä varmasti edes paljoakaan jos tälläisen paketin löytää jostakin kaupasta.
Easily worh its price, Yippee-ki-yay!

8
Toy Story

Oh snap! Niimpä 8D näitähän on nyt 3. En tiedä olenko jo varmaan useampaan otteeseen selittänyt miksi rakastan Toy Storyta ja Pixaria. Pixar ei ole ikinä tehnyt mielestäni huonoa elokuvaa ja Toy Storyt ovat minun lempielokuviani heiltä. Mielestäni ei tarvitse sanoa enempää kuin että sen verran draamaa aikuisille että he voivat nauttia siitä, tarpeeksi jännittävä ja värikäs jotta lapset nauttivat ja välillä hyvinkin "aikuisiakin" asioita yhdistelevä elokuvafriikeille.

7
Of the Dead - Trilogia
http://www.konsolifin.net/ylli/upload/uutiset/filmi/1230297550_Night_off_the_Living_Dead.jpg

Tästäkin puhuin tuossa mun zombie postauksissa, jota tuskin kukaan luki, mutta en syytä teitä sillä ne olivat. .  Ei niin sellaisia kun halusin niistä tulevan.
Noh mutta lyhyestä virsi kaunis, selitin teille kuinka tähän trilogiaan kuuluu tämä ensimmäisen osa eli Night of the Living Dead , toinen osa eli Dawn of the Dead ja kolmas osa Day of the Dead.
MUTTA rakas ystävämme ja kaikenkarvainen George A Romero teki kyllä liutan muita - Of the dead zombie elokuvia mutta nämä kolme alkuperäistä ovat ne parhaimmat!
Ja jos olette lukeneet sen zombie postauksen niin selitin teille siinä että miksi Dawn of the Dead on vain pakko nähdä sillä se on mestariteos.

6
Lord Of The Rings
http://bestmoviesondvd.net/wp-content/uploads/2011/01/the-lord-of-the-rings.jpg

Tässä on yksi ja suuri osa lapsuuttani. Ei kuitenkaan ensimmäisiä kirjoja jota olen lukenut, mutta ensimmäinen kirja jonka olen lukenut enemmän kuin vain kerran.
Ainiin mutta elokuvistahan tässä puhuttiin.
Elokuvatkin liittyivät minulle lapsuuteeni sillä nämä kolme elokuvaa yhdistivit kun minä olin nuori, KAIKKIA muita poikia. Kaikki he olivat Lotri faneja ja vihdoinkin oli jotakin mistä pystyimme puhumaan tuntikausia ilman taukoja. Tytöilllä oli Barbiet mutta meillä oli Aragorn, Legolas, Gandalf, Frodo, Sam, Merry, Pippin, Boromir, Gimli jne jne jne  : D
Törkeen upeita elokuvia muutenkin, ohjaaja Peter Jacksonin kädenjälki jää historiaan näillä teoksillaan.

5
Scream

Scream on yksi parhaista genressään eli slasher genressä ja pakko antaa krediittiä sille sen takia että se sai taas kauhuelokuvat ja slasher genren takaisin kuvioihin. Ja annetaan myös krediittiä siitä että se on yksi lempikauhuelokuvistani ikinä. :)
Ja tätäkään ei voi sittenkään kutsua enää trilogiaksi tavallaan koska Scream 4 tuli tässä vähän aikaan sitten.
MUTTA se ei ollut paha, olin varmaa ainoa joka piti siitä elokuvasta, ei se ollut niin paha kuin luulin.
Parempi se oli ku Scream 3. . . . . . . . ..
Anyways menkää siis kattomaan Screamei! 8)

4

Indiana Jones

Jumalauta päästään asiaan kuule!
Tässä voin sanoa teille on yksi parhaimmista elokuva trilogioista EVER!
Sanoin että Lotri on lapsuuteni, korjaan se oli kaikkien kavereitteni lapsuus.
Tämä on minun lapsuuteni vaikka synnyinkin -90 luvulla ja tässä vaiheessa poikkean vähän sivummalla ja annan kiitokseni isäpapalle jonka takia näin näitä elokuvia.
Alien, Tappajahai, ET, Kolmannen asteen yhteys, James Bondit, Indiana Jonesit, Die Hardit jne
Kiitos faija.
Takaisin näihin kuitenin.
Jos ikinä ajattelit mitä tapahtuu kun yhdistetään Steven Spielberg ja George Lucas?
Sait tietää sen kun katsoit nämä.
Greatness

3
Terminator

Olen valmis laittamaan tämän trilogian vain tämän elokuvan takia, mutta onnekseni se ykkösosakin on
helvetin hyvä  jos tälleen oikein kiroillen vahvistan että kuinka hyvä se on.
Ainii Terminator Salvation. . . No siinä ei ole nelosta jotenka sitä ei lasketa myöskään osaksi tähän!
Jotenka olen itsekkin varmaan joskus sanonut että Terminator 2 on yksi parhaimmista tai parhain elokuva jatkosa of all time, mutta 3 tuntui vähän kaukaa haetulta ja turhalta osalta. Jos ette tiedä siis tätä tarinaa niin
Terminator 1 kertoo siitä kuinka tulevaisuudesta lähetetään menneisyyteen terminaattori jonka tehtävänä on tappaa tulevaisuuden kapinajohtajan John Connorin äiti eli Sarah Connor. Samalla kapinalaiset lähettävät Kyle Reesen suojelamaan häntä.
Terminator 2 on taas sitä kuinka John on teini-ikäinen ja tulevaisuudesta lähetetään terminaattori tappaamaan hänet ja sitten myös toinen terminaattori suojelemaan häntä. Ja Johnin, Sarahin ja hyvän terminaattorin tehtävänä on tuhota Skynet yhtiö joka on tuleva syypää tuomiopäivään eli maailmanloppuun.
Lopussa he tuhovat Skynetin ja estävät tuomiopäivän
MUTTA
Kolmosessa on sama juttu kuin kakkosessa paitsi John on aikuinen ja terminaattori kertoo hänelle ettei tuomiopäivää voi välttää
Wtf?
Anyways hyviä elokuvia! : )

2
Evil Dead

Pakko näyttää vähän rakkautta taas kauhuelokuville ja antaa paikka Evil Deadille.
Tämä kauhukomediaelokuva trilogia (Tiedän siinä on aika pitkä sana) muutti kaiken. . Okei ei mutta ne ovat vain niin mahtavia elokuvia.
Muutenkin nämä elokuvat muistuttavat minua niistä somewhat hyvistä ajoista kun ei luotettu tietokoneella tehtyihin efekteihin. Melkeinpä kaikki ja/tai no kaikki efektit mitä näet tässä elokuvassa on tehty käsin. Okei no tietokoneellakin teet käsillä kun ohjelmoit ja näpyttelet MUTTA TE TAJUATTE. Nämä muistuttavat mua paljon ensimmäisistä Star Wars elokuvista ja alkuperäisestä King Kong elokuvasta jolloin tekijöiden piti oikeasti keksiä uusia keinoja millä tavalla he saisivat minkäkin onnistumaan.
I envy you people.


1
Godfather ja Back to the Future



Tajusin vasta nytten että tykkään käyttää enemmän noita alkuperäisiä englantilaisia nimiä näille elokuville kuin niitä suomalaisia, toivottavasti ketään ei haittaa.
Ensinnäkin ne ihmiset jotka nyt heräsitte tästä shokista ja sydänkohtauksista. Miksi ihmeessä tässä ekalla on kaksi sarjaa ? Kaksi sarjaa jotka vielä eroavat toisistaan aika hurjasti.
No kuule juuri sen takia että minä vaan rakastan tätä näitä trilogioita liikaa.
Kyllä naiset ja herrat tässä on minun lempielokuva trilogiani.
Jos et ole nähnyt Godfatheria niin hyi sinua, olet syntinen. Lue edes se kirja sentään cheez.
Okei mutta seriously jos puhutaan niin minulle Godfather osa 1 on yhtäkuin = mestariteos, tiedän että olen sanonut monia elokuvia mestariteoksiksi mutta Godfather on sen sanan merkitys, sen sanan selitys. Niin hyvä se vaan on. Ja vaikka monet elokuvakriitikot pitävät Godfather osa 2 parempana kuin ensimmäistä monella tasolla niin minulle se ei vain ole niin. Olen pahoillani. Osa 2 on todella hyvä siis aivan loistava, mutta pidän eniten osa 1. Sorry.
Back to the future, en voi edes sanoin kuvailla miten ja kuinka ja . . . Se on vain uskomaton seikkailukomedia. Ja monen monen monen monen katsomisen arvoinen. En osaa sanoin kuvailla kunnolla oikeastaan mitään näistä elokuvista mutta tehkää minulle ja kaikille muille palvelus ja nähkää edes jokin näistä sarjoista jota listasin tähän. . . Plussa minulta jos se on Back to the future. : )
Thanks and good night !


OU ! HEI TÄÄLLÄ LUE TÄMÄ!
Vielä loppuun haluan antaa näille elokuva trilogioille kunniamaininnan : )
Austin Powers, Mad Max, Pirates of the caribbean, Dollari - trilogia, Spider Man, Star Wars 4-6, Matrix,

1 kommentti:

  1. sain paskahalvauksen ku katoin terminator 1/2 .......................................... svartso ei arvosta muo

    JA VOI JEESUS PASKOIN UUDESTAA NOIDEN SAATANAN KALOJEN VUOKSI ..............................

    VastaaPoista