lauantai 13. elokuuta 2011

Vituttaa muutes. . . . . . . . Mut Liisa Ihmemaas on hyvä!

http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/41800_128376030533686_7395_n.jpg

Ei mul muutaku et mun kone ärsyttää mua. . . . . Nyt siit sit meni sillee et ainaku katon jotakin videoo jos on ääntä ni se lagittaa sen verran et se kuulostaa siltäku Miley Cyrus olis pilvessä ja sen puhetta hidastettais. ZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzHannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnaaaaaaaaaahhhhhhhhMONnnnnnntaaaana
Jotenka, ei vituta.
Mutta onneks saan koht uuden koneen varmaa. Toivottavasti mahdollisimman pian, koska jos ei ni alan ni sit shit hits the fan. Ihan vaa sen takia koska olen hemmoteltu kakara. Ei vaan oon kestäny tätä konelagipaskaa ties kuinka kauan. Enkä sano nyt et ansaitsin uuden koneen, koska en oo tehny mitää sen eteen muutaku paskonu tän kohta entisen koneen. Logiikka?

No mutta siis
Päästään vähä valoisampaan asiaan. Siihen että tässäpä minun arvioni yhdestä lempi Disney-elokuvastani.

Liisa Ihmemaassa
Olin onnekas että ystäväni Emilia osti tämän minulle koska satuin mainitsemaan että syntymäpäiväni oli
8.8 eli maanantaina.

Miksi ihmeessä Liisa Ihmemaassa on yksi lempi Disney-elokuvistani ever? (Ja tällee btw puhun nyt tästä 1953 animaatio elokuvasta en siitä uudesta. . . . . . . . . Ihme tapauksesta.)
No koska se on jotenkin niin hieno elämys! Elokuvassa ei ole periaatteessa mitään juonta. Liisa menee ihmemaailmaan ja törmää kaikenlaisiin kommelluksiin ja kanssakäy näitten erilaisten hahmojen asioita.
Se on siis Liisa Ihmemaassa pähkinänkuoressa.
Taino oikeastaan onhan lopussa kyllä jonkinlainen tarina/juoni kehittyy. Aloitetaanpa alusta.
Puhutaan jotakin kohdista mistä pidän erittäin paljon ja toivottavasti muistatte tai tiedätte mistä kohdasta puhun.

Kröhöm 1) Kohta jota ihmettelen on kun Liisa on talossa ja hän suurenee ja sitten joku random lintu tulee ja lupaa auttaa tätä Pekka Kania jonka taloon Liisa on juuttunut. SITTEN tulee yhtäkkiä Ville niminen lisko joka on nuohooja. . . Se lintu tunkee Villen piippuun ja sitten Liisa aivastaa ja yhtäkkiä Ville laukaistaan ilmoihin.
. . . Miksei Villestä kuulu enää koko elokuvan aikana! MUA KIINNOSTAA VILLEN HYVINVOINTI!

2) Kohta, Liisa kohtaa Hullun Hatuntekijän ja Kanin joka on oikeasti siis yksinään jo älyttömän hauska kohtaus, mutta sekun Pekka kani tulee ja Hatuntekijä alkaa korjaamaan Pekka kanin kelloa ja hän laittaa sinne hilloa, sokeria, teetä ja voita ja sitruunaa. Mulle tuli aina nälkä tästä kohtauksesta XD. Miten voi kello kuulostaa niin herkulliselta?

3) Heti sen jälkeen kun Liisa eksyy metsän ja sielläkin on mitä kummallisuuksia otuksia. Torviankkoja, rumpusammakkoja, silmälasijalkaotuksia, sateenvarjolintuja, mutta mieleenpainuvin on se kun tässä kohtauksessa Liisa spontaanisesti alkaa itkeä koska on eksynyt. . . . . Ja se jotenkin on niin surullista yhtäkkiä
;__;
Saatanan harjakoiraotus kusipää joka lakaisit sen polun!

4) Se loput 20 minuuttia. Jossa Liisa menee Kuningattaren luokse ja siitä se tarina lähteekin jossa Liisa mokaa ja yhtäkkiä hän joutuu oikeudenkäyntiin ja sitten tulee hurja takaa-ajo kohtaus joka vetää vertoja Dumbon pinkit elefantit kohtaukselle. Melkein. Ei kuitenkaan.

Lopuksi ei mulla muuta elokuvasta ole kuin että Disneyn standartit ovat tässäkin elokuvasssa esillä. Erinomainen animointi joka näyttää todella hyvältä tänäkin päivänä ja tietenkin laulut jotka poikkeuksellisesti eivät ole niin muistettavia tässä kuin muissa Disney leffoissa. Sen voi antaa anteeksi, koska tässä Liisassa laulut eivät ole tärkeimpiä. Vaikka lauluja ei muisteta niin musiikki on silti läsnä joka on myös animaation kanssa erinomaista!
Nyt kun olen kehunut tämän elokuvan maasta taivaaseen pienellä nopealla arvostelullani !
Onko minulla mitän pahaa sanottavaa tästä?
Ei.
Deal with it :D

No hyvä on jos totta puhutaan niin tietyt ääninäyttelijät ärsyttävät minua tässä leffassa. . .
Liisan ääni. Valitettavasti. Samoin Kuningattaren ääni. Mutta siis ymmärrän että Kuningatar on julma ja sen takia hänen äänensäkkin on valitettavasti vähän hermoja riistävä, syystäkin siis.
Liisa taas käy vaan hermoilleni. Sori :(

http://nostalgeek.files.wordpress.com/2009/11/alice.jpg

Hyvää yötä friikit !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti