perjantai 13. joulukuuta 2013

Joulunkuun yhdestoista ja kello lyö kohta kaksitoista. Blogi.

Keväällä kirjoitan matikan ja historian, voitte vain kuvitella kummasta olen enemmän kiinnostunut.
Vitsit sikseen, se on historia !
Yes, yus, yus.

En tiedä kuka sen sanoi joskus aikoinaan, että ymmärtääkseen paremmin nykyaikaa on meidän ymmärrettävä historiaamme.
En oo varma ömm ehkäpä jokainen ihminen ikinä??

En ole paljoa pohtinut tulevaisuuttani, vaikka juuri tässä vaiheessa varmaan pitäisikin olla varma ja tietoinen ja kaikki suunniteltu mitä teet tulevaisuudessa. . .  En usko sellaiseen.
Kuulostaa kyllä suoraan sanottuna ihan vitun tyhmältä.
En silti vain usko siihen, että tässä vaiheessa opiskelua eli siis lukion viimeisessä vaiheessa, pitäisi tietää kaikki.
Itseasiassa tuntuu siltä, että yläasteen lopussa meidän pitäisi tietää jo tulevaisuudesta mitä me haluamme.
Ja en syytä teitä jotka tietävät jo mitä opiskelette ja mitä sitten opiskelette tai menette tekemään töitä.
Hyvä vaan teille, että olette mukana ja tietoisia mitä teette oravanpyörässä.
Ehkä se johtuu siitä, että koko ajatus oravanpyörästä saa minut voimaan pahoin.
"Pakko käydä koulu", "pakko käydä töissä", "pakko käydä se mitä yhteiskunta on asettanut sillä muuten olet paha ihminen".
Esimerkiksi vaikka armeijan käyminen. No ei se niin paha ole, sillä onhan vaihtoehtona sivari. . . Tai vankila.
Jotenka ei ole mahdollista valita olematta menemättä minnekkään näistä?
Olemmeko me huolissaan siitä, että meistä kasvaa luusereita jos me ei mennä mihinkään näistä?
Tai jos meille edes sallittaisiin tämä mahdollisuus olla menemättä.
Koko tämä juttu voi selittää myös motivaationpuutteni koulua kohtaan. .
On jonkin verran kursseja ja paljon ruotsia mitä pitäisi päästä läpi.
Ainoa asia jota kuitenkin mietin on, mitä katsoisi Netflixistä seuraavaksi, pitäisikö lukea historiaa, voisi pelata.
Tai päästä töihin. Jos se vaan olisi helppoa.

Jännä, että historia on se ainoa asia koulussa mikä ei tunnu työläältä lukea. Se on oikeasti kiinnostavaa.
Ehkä minusta tulee historian opettaja.

Pohdittava teksti jäi vähäiseksi ja olemattomaksi.
Pitäkää sitä koko kokonaisena tai keskeneräisenä
Runona tai asiana
Tai miettikää itse asiat loppuun
Palaillaan

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti